Berkay Öztürk | MBL 511 Knowledge Based Architectural Design | 2020-2021 Fall
 

Büyüyen Kent Mobilyası

 

“Büyüyen Kent Mobilyası” projesinin ana fikri olarak “resilience” ifadesi, var olan çevre şartlarına uyum sağlayarak büyümek olarak ele alındı. Bu şekilde oluşan formun, henüz daha oluşum sürecinde dayanıklı hale geldiği düşüncesi proje sürecinin başlangıcını oluşturdu. Projenin temelleri büyüme kavramı üzerinde oluştuktan sonra bu eylem için bir örnek oluşturması açısından ormanların büyümesi ele alındı ve iki boyutta ormanların yaptığı bu hareketi dijital ortamda simüle etmek doğrultusunda çalışmalar yapıldı. Bu simülasyon ise John Conway’in Game of Life isimli oyunundan yola çıkılarak, orada kullanılan parametreler bir büyümeye benzeyecek şekilde ele alınıp düzenlenerek bu hareket dijital ortamda elde edildi. Ormanların büyümesi noktasal olarak iki boyutta simüle edildikten sonra oluşan birimlerin katı bir form oluşturması için büyüme Z eksenine taşındı ve bu şekilde ilk üç boyutlu form oluşturulmuş oldu. İlk aşamada bahsedilen çevresel etken bir kent mobilyasının oluşmasındaki süreçte neler olabilir düşüncesiyle birlikte bir ağaç etrafında büyüyerek meydana gelen bir mobilya fikri oluştu. Farklı noktalardan büyümeye başlayan ve büyüme alanı içinde yer alan engellere rastladığında yalnızca etrafında büyümeye devam eden simülasyon en sonunda üzerine oturulabilen bir forma dönüştü.

Growing Urban Furniture

 

The expression “resilience” as the main idea of the “Growing Urban Furniture” project was considered as growing by adapting to the existing environmental conditions. The idea that the form formed in this way became more durable in the formation process was the beginning of the project process. After the foundations of the project were formed on the concept of growth, the growth of forests was discussed in order to set an example for this action and efforts were made to simulate this movement of forests in two dimensions in a digital environment. This simulation is based on John Conway’s game titled “Game of Life”, and the parameters used there are handled and arranged in a way that looks like a growth, and this movement was achieved in a digital environment. After simulating the growth of forests in two dimensions, the growth was moved to the Z axis to form a solid form of the units, and in this way the first three-dimensional shape was created. In the first stage, the idea of a furniture that grows around a tree was formed with the thought of what could be the environmental factor in the process of forming an urban furniture. The simulation, which started to grow from different points and only continued to grow around them when it came across the obstacles in the growth area, eventually turned into a form that can be sited on.

 © 2021 Istanbul Technical University Graduate School, Department of Informatics, Architectural Design Computing Program. All Rights Reserved