Pelin Gül Arman | MBL 511 Knowledge Based Architectural Design | 2020-2021 Fall
 

Sosyal Mesafe Kurallarına Uygun Kurgulanmış bir Oyun Alanı Algoritması

 

Çocukların zihinsel ve fiziksel gelişimlerini sağlayabilmeleri için çevreleriyle etkileşim içinde olmaları gerekmektedir. Oyun çocukların objeleri, kişileri ve bulundukları çevreyi keşfetme, kendilerini tanıma imkanı sağlarken bir yandan da öğrenme süreçlerini hızlandıran bir aktivitedir. 2020 yılının başından itibaren dünyanın içinde bulunduğu pandemi şartlarından en çok zarar gören gruplardan biri de çocuklardır. Bu süreç içerisinde uzaktan eğitime devam eden ve fiziksel çevrede temas kuramayan çocukların sosyal dayanıklılığı da risk altındadır. Bu projenin temel amacı, pandemi koşulları altında ve sosyal mesafe kuralları gözetilerek çocuklar arasında sürdürülebilir etkileşime izin veren yeni bir oyun alanı kurgusu yaratmaktır. Çocukların farklı mekanlar içinde uzaktan etkileşime sokarak sınırlamak değil, çocuklar için yeni dinamik bir mekan arayışı hedeflenmiştir. Bu bağlamda, üretilen projede mekansal kısıtlar, oyun algoritmasının parametreleri olarak tariflenmiştir. Üretilen oyun alanı içinde çeşitli hareketli ve sabit mekansal elemanlar bulunmaktadır. Bu elemanlar hem birbirleriyle hem de kullanıcılarla etkileşim içindedir. Mekan kurgusunun dinamik yapısı, oyun algoritmasının temelini oluşturmaktadır. Oyun alanı algoritması 8 – 12 yaş arası çocukların kullanımı için tasarlanmıştır. Çocukların birbirleriyle mesafeleri aralarında bir engel olmadığı sürece en az 120 cm olarak belirlenmiştir. Oyun alanına girişler zemin kotunun 4 farklı noktasından sağlanmıştır. Oyun alanının mekansal kurgusu çocukların fiziksel (tırmanma, koşma, atlama, zıplama…) ve bilişsel (iletişim kurma, karar verme, akıl yürütme…) gelişimlerini destekleyici olacak şekilde planlanmıştır.

A Playscape Algorithm Proposal in Accordance with Social Distance Rules

 

Children need to interact with their environment in order to ensure their mental and physical development. Play is an activity that accelerates the learning process while providing the opportunity for children to discover objects, people and their surroundings and to know themselves. Since the beginning of 2020, children are one of the most damaged groups by the pandemic conditions in the world. In this context, the social resilience of children who continue their distance education and cannot contact their peers in the physical environment is also at risk. The main purpose of this project is to create a new playscape that allows sustainable interaction between children under pandemic conditions by considering social distance rules. It is aimed not to limit children by interacting remotely in different places, but to seek a new dynamic place for children. In this context, spatial constraints are defined as the parameters of the game algorithm in the produced project. There are various mobile and fixed spatial elements in the produced playground. These elements interact with each other as well as with users. The dynamic nature of the spatial setup forms the basis of the game algorithm.

 © 2021 Istanbul Technical University Graduate School, Department of Informatics, Architectural Design Computing Program. All Rights Reserved